HTML

falhoz vágom

Egy máig is harcoló német alakulatot elhagyva csatlakoztam a Szovjetunió dicsőséges Vörös Hadseregéhez, azaz fiókba került a Palm Pré okostelefonom, mert hozzájutottam egy olcsó androidos készülékhez. Ez az élmény annyira erőteljes, hogy háborgó érzelmeimet rövid, de emellett szakmai korrektségre is törekvő írások formájában próbálom levezetni, melyek végén konklúzióként gyakorta jelenik meg a blog címével összecsengő tiszta rím.

Kövess Twitteren: @ern0plus4
Amerikai Apple szekció: @ottoolah

 
Tágítani akarod a látókörödet, és nem csak a mobil eszközökön akarsz mérgelődni? Akkor neked a TechZilla blog kell.

Bluminak

Akik a tökéletes todo solutiont keresik, azok soha nem lehet boldogok (náluk már csak azok nyomorultabbak, akik abban hisznek, hogy létezik minden igényt kielégítő project management avagy ticketing system rendszer).

Amikor pár éve berobbant a szcénára a GTD (Getting Things Done, magyarul: Intézz el mindent), Blumival közösen sikerült beszereznünk valahonnan a könyvet. Elterveztük, hogy kikupálódunk módszertanilag, és véget vetünk annak a parttalan sodródásnak, ami az életvitelünket jellemezte. Szemünkben tűz lobogott, fiatalok voltunk és lelkesek. Pár hét múlva szóba került ismét a téma köztünk:
- Fú, én még nem olvastam el. Te már igen?
- Még én sem, nem volt rá időm.

A könyv elolvasásáról akkor tettem le végleg, amikor egy ismerősöm, aki elolvasta, úgy vélekedett róla, hogy ezért kár volt könyvet írni, két oldal elég lett volna bőven. A jelenség ismerős volt, mert például amikor az XML tudományát akartam megtanulni, kollégám kezembe nyomott egy 500 oldalas könyvet, de - látván fancsali arcomat - mondta, hogy ha van egy kis időm most, akkor inkább füleljek egy kicsit. Elkezdte magyarázni, és 5 perc alatt elmondott mindent, amit tudni kell, én pedig egy névjegykártya hátuljára jegyzeteltem, ami nem telt be.

Mondjuk érdekes, hogy pont az veszi igénybe indokolatlanul az időnket, aminek a célja az időnkkel való jobb gazdálkodásra való megtanítás lenne, de belátjuk, hogy valahol kaszálni is kell. Mindenesetre a GTD könyv olvasatlan maradt, és a módszer sem fogott meg annyira, pedig app is van hozzá bőven, mint ahogy eddig egyetlen módszertan sem.

Do It (Tomorrow)

Egészen tegnapig, amikor is a szokásos Market böngészgetés közben ráakadtam a Do It (Tomorrow) appra. Igazándiból mást kerestem, és nagyon nem akartam todo appot letölteni, de ennek már a címe is nagyon ígéretesen hangzott, amire leírása pedig rátett még egy lapáttal:

Planning out your entire week is a bummer - Do It Tomorrow lets you give yourself reminders for today, but makes it really easy to push things off to tomorrow. Party today, do tasks tomorrow!

 

Magyarul kb.: "Elrőre megtervezni az egész hetünket időpocsékolás - a Do It Tomorrow (Csináld meg holnap) arra szolgál, hogy a mai napon elvégzendő feladatokat feljegyezzük, de könnyen át is tolhatjuk őket másnapra. Ma bulizzunk, dolgozzunk holnap!"

Ebbe a koncepcióba nehéz belekötni, már csak azért is, mert ha őszinték akarunk lenni, akkor beláthatjuk, hogy igazándiból mindig is, mintegy ösztönösen ezt a módszertant követtük.

Címkék: todo app Android Market

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://falhozvagom.blog.hu/api/trackback/id/tr73539124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tvk · http://kodzaj.blog.hu 2012.01.12. 11:28:53

Pató Pál úr TODO listája.

lipilee · http://lipilee.hu 2012.01.12. 11:42:09

érdekes a koncepció, de ez nem todo management, hanem egy todo lista. mint ilyen, egyébként hasznos, de ha nincs az embernek megfelelő önuralma, akkor kb. 1 hét alatt teljesen elúszol, és uninstallálod az egész kócerájt.

ezzel együtt néha az általam használt todo appban is lehetne egy "i'll do it tomorrow" funkció :)

zila 2012.01.12. 13:55:29

Manjana! Tetszik a módszer, holnap majd ránézek :)
süti beállítások módosítása